måndag 23 maj 2011

Måndag

I dag ligger jag nedbäddad i soffan efter en kort tur till jobbet. Min näsa rinner och jag känner mig febrig och jättetrött! För att hålla modet uppe försöker jag tänka på doften av lavendel och ljudet av surrande bin en varm sommarkväll.

Pernillas lavendel
  
Ibland bakar jag biscotti och smaksätter med torkade lavendelblommor. I sommar kommer det att bli många blommor med dessa två jättebuskar som Pernilla gav mig i present. Eftersom Pernilla är en stor Italien-älskare ska väl hon få minst en påse av dessa läckerheter, eller vad tycker ni?


 Jag är så nöjd med min örtagård/kryddträdgård i år. Än är det inte så uppväxt men det kommer att bli toppenfint när sommaren kommer. Nu är fågelbadet komplett med grodprinsen som sitter och väntar på att bli kysst. Tack igen Carina!
Grodprinsen i kryddgården

Inomhus har vi inte hunnit göra så mycket än. Säsongen har precis börjat och vi har ju inte bråttom. Efter månaders letande efter det perfekta vägguret för köket, hittade jag det till slut hos Haga Hem i Göteborg. Visserligen står det "New York" på urtavlan men det gör inte så mycket. Färgen och stilen är perfekt för kökets lite slitna och grågröna färgskala.

249 kr på Haga Hem

Jag älskar att hitta saker som passar in i vårt lilla hus och som gör att jag känner harmoni i rummen. Det måste inte vara dyrt, nytt eller tjusigt utan mer passa in med allt annat. Gärna gamla ärvda prylar eller loppisfynd för ett par tior.

Min snälla mamma gav mig ett fint durkslag från Villeroy & Boch för några år sedan. Det passar egentligen inte in hemma i min lägenhet men i stugan hänger det fint på köksväggen i väntan på sallad och annat som ska sköljas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar