fredag 28 februari 2020

Fredagsfundering

Fredag igen. Det surrar i mitt huvud. Ute har det snöat och jag promenerade till jobbet imorse istället för att cykla. Hala fläckar under snö kan få tråkiga konsekvenser.

I media är det Coronaviruset som spökar. Nu är det här i vårt land. På Sahlgrenska sjukhuset där min Lilla B jobbar finns det en patient (eller flera) med konstaterad smitta. Ska jag vara orolig? Vad är information och vad är desinformation? Fågelinfluensan kändes ju ärligt talat så här i efterhand som en höna av en fjäder (!) men ska jag vara orolig för Corona? Hur ska en veta det?

Handsprit dagtid och ikväll möte med Musselakademin. Vi ska gå till Bee bar - ett förträffligt ställe i Göteborg där det lär serveras goda musslor med pasta. Måste prövas av oss musselkännare.

På jobbet serverades i dag pariserbullar bakade av mig. Det var sjuuuukt roligt att baka dem. Rekommenderas starkt, för det var inte svårt utan tog bara tid. Medan munkarna jäste i väntan på fritering dammsög jag och tog ett bad (ej i kombination).

Receptet hittade jag HÄR och vaniljkrämen HÄR. Av äggvitorna som blev över bakade jag sega chokladmaränger som var lättgjorda och goda om du gillar så söta bakverk. Receptet på dem hittar du HÄR. Underbara Zeina levererar som vanligt.

Happy Friday alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar