måndag 7 december 2015

Lucka sju i 2015 års bloggkalender Vackra blommor och ting

Sjunde december och blåsten viner än runt knutarna. Igår plockade jag och J in våra trädgårdmöbler, senare än nånsin förr. Vad svårt det är ibland, att få de där sakerna gjorda som egentligen går ganska fort men är så tråkiga. Nåväl, nu är det klart!

I dag tänkte jag tipsa om en fantastiskt fin blomsterbutik. Tyvärr finns den bara i Göteborg, men är värd en omväg om ni är här på besök. Butiken heter Vackra blomster & Ting och ligger på Övre Husargatan 21 A, nära där lilla B bor just nu. I stan men inte mitt i smeten.

Jag gick in i butiken en stund, innan jag var bjuden på middag hos en god vän i närheten, för att blommografera till min mamma. Hon har just mist sin gamle katt Eskil, och behövde muntras upp tyckte jag. Eller snarare tröstas – så värst munter blir man väl inte av en blomma. Men ändå!

Bild från butikens hemsida
Hela butiken andades advent och jul utan att vara det minsta prålig. Vitt och grönt dominerade och krukor och tillbehör hade patina och elegans. Jag kände mig lugn och harmonisk direkt i denna vackra lilla oas av växter. Inga platstomtar i illrött eller hemska plastdekorationer i amarylliskrukor utan genuint och vackert in i minsta detalj.

Butiksinnehavaren var en trevlig tjej som förstod precis vad jag var ute efter och jag fick så fin service av henne. Hon hade precis den där balansen mellan att vara intresserad och att låta kunden styra sitt inköp. Vi hade ett litet samtal om saknade katter och när jag gick därifrån kände jag mig så där lättad som ett fint samtal kan göra med en.

Dagens tips är alltså att ni besöker denna butik om ni vill köpa vackra blommor och få den där extra lilla servicen. Utan att det kostar skjortan. Du kan också följa butiken på Facebook. Där söker du efter vackrablommorochting . Även på Instagram kan du hitta denna lilla pärla! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar