måndag 17 december 2012

Varning för lurig nätbutik!

I augusti beställde jag varor från nätbutiken Style and fun stuff. Allt kom som utlovat efter ett tag, förutom min cake pop-form som jag dock betalat. Formen skulle komma då den fanns i lager igen. I oktober hörde jag av mig till företaget för att fråga om min form. De svarade då att den var skickad, men att jag skulle få en ny om den inte kommit fram.

Ytterligare en månad senare mailade jag dem igen. Då utlovades kompensation med varor för 100 kronor, förutom att formens äntligen skulle dyka upp. Det gjorde den inte. Efter en påminnelse till fick jag ett mail där det bads om ursäkt men företagets dator hade gått sönder, men nu skulle de minsann skicka mitt paket.

Tio dagar senare mailade jag och berättade att jag nu var mycket irriterad och att Konsumentombudsmannen säkert var intresserad av att höra om detta. Jag ifrågasatte också hur de har så mycket tid att lägga på att skapa tävlingar på Facebook, om de nu inte fixar att skicka betalande kunders varor.

Inom en timme hade jag ett svar. Jo, de hade skickat mina varor och de hade haft mycket att göra och hade ingen aaaning om att det skulle bli så mycket att göra med detta med Facebook bla bla bla... Inom tio minuter fanns mina pengar på mitt konto igen.

Ni som funderar på att beställa varor hos Style and Fun Stuff - gör inte det! Handla av vem som helst förutom av dem. Jag vet att fler än jag har klagat och att många kunder är arga. På Facebook är de så fega att de raderar missnöjda kunders kommentarer. Pinsamt och oproffsigt!

Här är tips på bättre och mer seriösa butiker:

Sockerflinga

Kakburken

Bagaren och Kocken



22 kommentarer:

  1. Det är ju helt otroligt! Så oseriöst! De är verkligen inte mån om sina kunder och goda rykte. Konstigt med tanke på att det är ju det de lever av - att folk handlar av dem. Tack för att du berättade och tipsade om bättre butiker!

    Hoppas du hade det bra i helgen! :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Inte bra finis inte bra tack för att du berättar så man vet. Hur gick det sedan fick du någon frukost imorse ; ) kramar Sofia

    SvaraRadera
  3. Nä, vad fult! Usch, jag blir så irriterad på sånt där.. men det är ju de som blir lidande i slutändan. Ingen handlar ju där igen. Service och kunduppskattande är A och O.

    Ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  4. Fyyyyyy tusan vad trist!!!! Bra att du tipsar!!!

    Kraaaam aka

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt det är när det ska krångla:)
    Har massa trassel med Bokus just nu, så jag kan känna igen känslan:)

    SvaraRadera
  6. Hittade detta inlägg när jag googlade Style and fun stuff.
    Har också problem med dessa. Beställde saker till en Halloweenfest, fast jag beställde sakerna i god tid fick jag lov att maila och påminna dem och höll knappt få sakerna i tid. Beställde pappersugrör som de skickade i fel färg. Dock skulle jag inte ha dem förrän nu den 6 januari. Trots många påminnelsemail där de svarat att -Då skickar jag dem imorgon! Har jag inte sett röken av dem och de 2 senaste mailen har de inte ens svarat på.
    Så aldrig mera där...och man skall absolut inte förskottsbetala där.

    SvaraRadera
  7. Attans attans. Ibland går det för fort vid nätshoppingen och man skippar säkerhetsgooglingen... hade behövts i detta fallet!! Jag beställde mina varor från Style and Fun Stuff den 18 december. Var lovad, enligt hemsidan, leverans innan julafton och lockad av fri frakt. Valde payson som betalning eftersom det vid faktura tillkom kostnader. Varorna skulle användas till min dotters dop 29/12 och jag tänkte att även om de inte hinner fram före jul har både de och posten ytterligare några dagar på att få varorna till mig. Jag har inte fått något än... och med stor besvikelse fick jag ersätta varorna med andra saker till dotterns doptårtor i sista sekund (satt och väntade på brevbäraren dagen innan dopet med förhoppning om att leveransen ändå skulle dyka upp).
    Och något svar på flertalet mejl och inlägg/kommentarer på facebooksidan har jag inte sett röken av.... Jag har varit medvetet trevlig och "förstående" i mina mejl och inlägg, men förstås också visat besvikelse. På facebooksidan ser man att fler verkar ha blivit drabbade på samma sätt som jag, och trots att de inte verkar hinna med att svara på några mejl/inlägg så har de tid att radera mitt och andras inlägg som, som sagt, inte alls är direkt otrevliga eller innehåller påhopp. Usch, det är så himla trist när det blir så här. Jag gjorde ju en beställning på över 400:- och de pengarna vill jag ju verkligen ha tillbaka... Oseriöst och skittrist. Löjligt som sjutton också med autosvaret man får när man mejlar dem "Tack för ditt e-mail. Vi besvarar alla meddelande inom 24 timmar."......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch vad arg man blir. Så fruktansvärt dåligt att bahandla seriösa kunder så. Men vi får hjälpas åt att sprida detta så att de förhoppningsvis inte har några kunder alls till slut...

      Radera
  8. Pernilla Welanderfredag, 18 januari, 2013

    Synd jag inte läste detta innan jag beställde därifrån!! Beställde varor den 17/12, som skulle bli julklapp till min baktokiga dotter. Förbetalade, då jag tycker det är smidigt och har aldrig haft problem vid näthandel tidigare. Såg fram emot leverans innan jul, men den kom inte fram. Sa till dottern att den kommer nog i mellandagarna - men inte! Den har inte kommit än. Har mailat ett otal gånger men får bara standardsvar, ett 'personligt' svar har kommit där man skrev att om paket kommer bort i posten kan de inte hjälpa det. De har dock inte ens visat att det är skickat genom ett kollinummer som jag bett om flera gånger. Facebookhanteringen ska vi inte tala om... Allt som är frågande eller negativt plockas bort, själv har jag blivit spärrad och kan inte kommentera längre för att jag klagat för mycket kanske - men man får ju inte kontakt med dem på något sätt?! Jag har nu polisanmält företaget, för så här får det inte gå till!

    SvaraRadera
  9. Jag har bara gott att säga om Style & Fun Stuff allt ja har beställt till flickvän, familj och kompisar har kommit fram i tid och aldrig haft några problem. Så vem vet det kan ju va att dom haft problem å si å så. kompisar och släktingar som beställt har inte de heller haft några problem. rätt löjligt att anklaga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problem si och så? Jo, tack det är uppenbart att de har stora problem. Men det har jag också när jag inte får det jag beställt på tre månader. Tycker du att det är rimligt att vänta tre månader på en liten cake pop-form? När man får mail och de säger att varorna är skickade? Tre gånger och sedan kommer ändå inte sakerna.

      Löjligt att anklaga??? Jag anklagar inte. Jag berättar precis vad som hände när jag försökte handla hos denna butik. Om du bemödat dig om att läsa kommentarerna ovan så ser du att det inte bara är jag som blivit lurad.

      Bra om du är nöjd. Då tycker jag att du ska fortsätta att handla hos dem. Vi andra lägger hellre våra pengar hos företag som är seriösa och som vågar låta kritiska kommentarer stå kvar på Facebook, och inte tar bort dem för att andra inte ska läsa.

      Kul för dig och dina släktingar!

      Radera
  10. Hej Erika!

    Vi på Style & Fun Stuff har precis fått veta om detta blogginlägg och vill även göra vår röst hörd.

    Då vi skickade ut ett presentkort vill dig via mailen så tyckte vi att vi kompenserat, ibland kan det bli mänskliga fel med leveranser vilket vi alltid kompenserar, så som vi nämnt.

    Det är tråkigt att du har en dålig uppfattning om oss och att läsa kommentarerna är naturlgvis inte roligt då vi är måna om våra kunder, då de är de viktigaste vi har.

    Vi hoppas att du fortsätter ditt bakande och får bra intryck av andra bakbutiker, vi hade gärna tagit en diskussion med dig om du hört av dig ytterligare efter presentkortet.

    Vi har många nöjda kunder men det är de som är onöjda som oftast uttrycker sina åsikter på Internet vilket är tråkigt då endast en part får uttrycka sig. Om vi har 200 nöjda kunder på två veckor är det ibland svårt att unvika att det blir någon kund som ej är nöjd, just därför försöker vi rätta till vad som gjort kunden onöjd.

    Vi på Style & Fun Stuff hoppas du får ett fortsatt härlgigt 2013. Är det någonting mer du vill diskutera med oss når du oss på info@styleandfunstuff.se

    Mvh
    Evleina, Style & Fun Stuff
    www.styleandfunstuff.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det bara hade varit jag som inte fått mina varor så hade det kanske varit konstigt. Men vi är många som är missnöjda helt enkelt för att sakerna aldrig kommit, trots att vi betalat. "Presentkortet" försökte jag utnyttja, men de varor som skulle kompensera det som aldrig kom i september, de varorna kom inte heller. Jag vet inte hur många mail jag skickade och sista gången ni svarade att ni skickat varorna var 6/12 21012. Jag har fortfarande inte sett röken av varorna, så jag tycker nog inte att mitt inlägg är obefogat.

      Det finns ingenting att diskutera utan ni får ha er åsikt så har jag min. Om du läst kommentarerna här ovan så kan du se att det är fler än jag som är missnöjda. Om ni hade skött leveransen av dels det jag beställt, men också det som skulle kompensera hade jag aldrig bloggat om det. Ett misstag kan ske men att så många är missnöjda är ju inte en engångsföreteelse.

      Radera
    2. 6/12 2012 ska det stå, ingenting annat!

      Radera
    3. Jag hörde dessutom av mig efter "presentkortet". Två gånger till och med...

      Radera
  11. Råkat ut för precis samma sak....synd jag inte såg ditt inlägg tidigare... Blir så less o frustrerad att de bara får fortsätta att lura folk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan bli lite trött på sådant. Inte minst när de säger sig ha gett en presentkort som plåster på såren. Synd bara att det inte heller på "presentkortet" gick att göra en beställning...

      Radera
  12. va trött man kan bli, jag har bråkat med style & Fun Stuff sedan början av januari och efter det skickade man helt andra prylar än de jag beställt och fortfarande har jag inte fått mina prylar efter över 2 månaders mail växling man vet inte vad som är beställt och man vet inte vad man skickat , men de dom vet är att dom har blåst mig på pengarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är ju inte få som har råkat illa ut. Lite märkligt att de orkar bemöda sig om att svara här på mitt inlägg. Det verkar ju som om de tycker att jag är den enda som drabbats...

      Radera
    2. Har man Betalt via Payson börja med att klaga där så kan dom stoppa oseriösa nätbutiker som Style &fun stuff men nu är det för få klagomål
      //Ashmedo

      Radera
  13. Åh vad jag önskar att jag hade läst detta. Vilket enormt oseriöst företag.

    Jag fick leta upp vilka ägarna var och kontakta henne privat på Facebook. Efter mycket om och men så lovade hon att återbetala mig med detsamma trots att hon påstår att mitt paket är påväg.

    Men så nu när jag skriver att hon ska betala omgående så skriver hon upprepade gånger "Kundtjänstärenden tas endast emot via mil och besvaras inom 24 timmar.".

    De blockerade mig från sin facebooksida när jag varnade andra. Det är mängder med människor som har blivit lurade!

    SvaraRadera