söndag 8 januari 2012

Müsig müsli

Lilla B är en påhittig tjej som lagar god och nyttig mat. Häromdagen gjorde hon müsli som smakade väldans gott. Receptet till den hittar du HÄR.

För att burken skulle se lite roligare ut klippte jag till ett lock av rosa papper, som jag sedan tejpade fast på lockets kant med hjälp av dubbelhäftande tejp. En etikett gjordes med hjälp av en utstansad pappers-tag. Stansen har jag lånat av Inger - tack snälla farmor! Runt burken knöt jag en spets och i den hängde jag tagen med hjälp av en bit restsidenband ur min pyssellåda. Sedan skrev jag "müsli" lite lagom snirkligt på tagen. Fint, va?
För att ge en tag eller ett kort lite inramning är det fint att strecka med en penna, längs papperets kant. För att göra ett hål att trä in bandet i använder jag mig av mitt öljettverktyg, men det går bra att använda en vanlig hålslagare om man är lite petig och lyckas få hålet på rätt ställe.



4 kommentarer:

  1. Så fint! Vem vill inte ha den müslin? Kram bp

    SvaraRadera
  2. Jo, den var god kan jag tala om!

    SvaraRadera
  3. Åhhh måste jag testa jag älskar musli : ) Skickar paketet i veckan : ) kram på dig Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej där, mitt i natten!
    Vart tar tiden vägen??? det blir inte mycket sova i natt.
    Muslin ser väldigt god ut...och ännu godare i en så fin burk:) Jag har faktsikt aldrig gjort egen musli, fast jag äter det varje morgon... så jag borde nog testa.

    //lisamaja

    SvaraRadera