lördag 17 december 2011

Hålla formen

En favorit så här i näthandelstider är www.klaraform.se Jag älskar deras bakformar, cup cakes-kartonger, kakburkar och vackra band. Detta är bara något av det de erbjuder till försäljning.
Bild från www.klaraform.se
De här kakburkarna med julmotiv skulle Tomten gärna få stoppa i min skorsten/ställa under min gran. Superfina tycker jag.

Fina påsar i papper och även i cellofan är jag svårligen beroende av. Kolor och kakor måste ges bort i vackra förpackningar och jag hinner inte alltid göra dem själv, även om det så klart är roligast.

Bild från www.klaraform.se
Visst är snörena härliga!? Superfina att kombinera eller bara använda var för sig. Hur gör ni med era julklappar!? Är det vanliga julpapper som gäller eller brunt papper med rött lack eller tidningspapper eller ... Berätta!

3 kommentarer:

  1. Fina snören! Eftersom jag försöker vara så klimatsmart som möjligt sparar jag alla slags omslagspapper, silkespapper med mera som kommer i min väg under året (inte sällan när man beställer något från en webbshop) och återanvänder alltihop till jul - en del av själva utmaningen och det roliga med det är att man ibland får tänka ”lapptäcke” och ändå göra det så snyggt som möjligt!

    SvaraRadera
  2. Jag gör som du, men ibland räcker inte de papper jag har och då köper jag några nya fina! Annars håller jag med dig om att det är en utmaning att göra fina inslagningar av det man har hemma, sparat och återvunnet!

    SvaraRadera