onsdag 7 december 2011

Pralinsugen?

Imorgon ska jag ta en tur till Göteborgs östra stadsdelar för att träffa en kär vän och hennes lilla flicka. Mötesplatsen är utanför Bagaren och Kocken, vilket jag inte är så ledsen över precis. Detta är min favoritaffär alla kategorier. Det enda som är negativt är att min plånbok inte håller för allt jag skulle vilja köpa i butiken.

Visserligen har jag pralinformar, men definitivt inte alla sorter jag behöver. Jag menar - man kan faktiskt inte kalla sig karamell- och kola- och pralinbagare om man bara har en sorts pralinform, eller hur? Den form jag har tillverkar praliner som heter Imperial. Nu vill jag ha Vertigo. Spana in filmklippet från Youtube HÄR så kan ni själva se hur finurliga dessa formar är. Det är Silico mart som tillverkar dem och de är klart prisvärda...

Klickar ni på butiksnamnet ovan så kommer ni direkt till deras hemsida. Där finns samma film fast med lite bättre bildkvalitet, tycker jag. Sist jag gjorde pralinerna Imperial fyllde jag dem med kola. Jordnötscreme fungerar också. Har ni några andra tips att dela med er av!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar