lördag 16 april 2011

Lövsprickning!

Vid morgonkaffet i dag tittade jag ut genom köksfönstret och upptäckte att buskarna kring sandlådan börjat skifta i ljusgrönt. Ni vet den där skira gröna färgen som får det att spritta i kroppen! Jag tror att det är därför jag älskar grönt så mycket! Hela vintern går jag och längtar efter blommor, blad och gräs och så helt plötsligt, utan förvarning, är alltihop här. Våren är jobbig på många sätt, men lövsprickningen gör det ändå värt det på något vis.

Forsythian i kolonin
I köket har jag några kvistar Forsythia som jag plockat hem från kolonin. Jag tänkte hänga upp lite påskpynt i grenarna nu i helgen - vi är ju inte hemma under påsken i år. Blåkulla som vanligt, haha! Nä, men vi ska åka och fira min pappas 75-årsdag i Karlskrona och kommer hem först på påskdagens kväll. Därför fixar jag nog lite påskpynt redan i dag.

I GP hittade jag ett recept som jag tänkte prova nu till påsk.  Rödlökscheesecake låter väl himla gott!? http://www.gp.se/matdryck/mat/1.601781-rodlokscheesecake?adapt_ma=178&adapt_mp=1&adapt_group=2&adapt_wid=st_gp_wgt1

Stora F var i Örebro hos pojkvännen igår och i dag kommer de båda hit. Det är mysigt att få ha dem här - det händer ju inte så ofta.  J kommer också hit i dag. Han valde att stanna hemma hos sig igår med tanke på Lilla B:s snuva- Onödigt att bli smittad!

Nu är det dags att dra på arbetarkläder och gå ut till grannarna och kratta rabatter! Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar