tisdag 19 april 2011

Blommor ute och inne

I dag har varit soligt och skönt men jag har jobbat hela dagen lång. Vi har haft internutbildning som dock var ganska lättsam! Jag önskar dock att jag hade en lärartjänst som innebar lediga lov, men så är det nu inte. Jag får avvakta till måndag då jag får tid att åka till stugan och greja lite. 


Jag ser fram emot att få använda mina nya muggar som jag köpt i vinter. De är så där sanslöst välmatchade till tapeten från Designers guild, i stugans vardagsrum. Inte minst ser jag fram emot att bjuda en av mina kolonigrannar på kaffe i dem. Han har väldigt god smak och det är så kul med någon som liksom jag är lite petnoga med färg- och stilmatchning. En yrkesskada från mitt tidigare liv som dekoratör.


Här är den gråsvartblommiga tapeten som jag bara måste ha


Ni ser ju själva hur fint det kommer att bli med de här muggarna som jag har köpt på Balders hage här i Göteborg. 

Jag är på jakt efter ett nytt bord också, som ska passa till dagbädden på bilden ovan. Helst ett vitt lite rufft bord, kanske ett satsbord. Det får inte kosta flera tusen eftersom vi har bestämt oss för att det vi köper till stugan inte får kosta skjortan. Jag får försöka hitta ett gammalt bord på loppis och patinera och måla det själv.

Dessutom letar jag efter en gammaldags trasmatta i gråvitrandigt. De jag har hittat hittills är avlånga gångm
 attor som passar bättre i en hall än under ett vardagsrumsbord. Någon som har tips på var man kan hitta en bra matta, utan att ruinera sig?

Det som är så roligt med vår stuga är att det tar lite tid att fixa och greja. Allt blir inte klart på en helg utan får ta tid. Vi har ändå förändrat mycket sedan vi köpte den för ganska precis ett år sedan. Då var rummet fullt av tavlor med älgar, kungaparet (som flyttat ut i arbetsboden) och termometrar. De som hade stugan före oss måste haft pippi på att kolla temperaturen. Jag tror att vi monterade bort tio olika termometrar varav den största mätte över en halvmeter och satt på ytterväggen.

Ikväll har jag bakat en påsktårta till mina arbetskamrater som jag tycker så mycket om. De ska få en kladdkaka med chokladglasyr, dekorerad med små marsipanägg från Anthon Berg.
Jag har hittat en fin hemsida där man kan delta i utlottning av en jättefin kudde. Klicka HÄR så är du med!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar