fredag 14 oktober 2011

Dags att göra julkort

NU är vi snart i mitten av oktober och jag har ambitionen att göra klart mina julkort i god tid. Som vanligt kommer jag förmodligen att dra på det till i början av december och stressa som en tok för att få dem färdiga. Det är konstigt, men jag orkar inte just nu. Det är som om en stor trötthet har lagt sig över mig och vägrar att släppa taget. Det här är ingen gnällblogg, så jag ska inte gå in på hur, varför osv. men det är värt att nämna om nu någon märkt att mina inlägg är glesare och tröttare.

Hur som helst vill jag tipsa om några platser på nätet där man kan hämta idéer till sina julkort (om man inte köper dem på ICA eller så). http://www.svenskscrapbooking.se/ är en bra sida där man kan följa andras alster och låna idéer om man vill. En hel del är mycket avancerade grejer men jag tycker ändå att ni ska titta in där.

En annan sida jag hittade var den här http://www.josefineskapar.com/

Det är en tjej som gör superfina grejer - titta in på hennes sida om ni är intresserade av vackra scrappade saker. Julkorgen här intill ser ju väldigt avancerad ut men jag skulle tro att ni som brukar hålla på med scrapping förstår hur ni ska göra en liknande. Det är ju det som är så kul med den här hobbyn - man gör lite som man vill, men kan inspireras av andra.


Tänk att få en så här fin korg med julgodis! Vad glad jag skulle bli!

3 kommentarer:

  1. Godis är gott, hemlagat godis är fest!
    Men jag vill inte börja tänka på julen ännu, då hinner jag tröttna på den innan det ens är advent.
    Hoppas du får en riktigt skön och härlig helg!
    Kram, Sanna

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, fast jag inte gillar julen. Jag är adventsälskare. Julen ger mig ångest och Lars-Norénkänslor i kvadrat.

    Men julkorten måste göras i god tid - annars blir det inga. Jag hoppas att också din helg blir fin! Kram!

    SvaraRadera
  3. Håller med, julen är ångest. Och jag är inte heller någon större julfantast, det bästa med julen är när man kan sopa ut den.
    /S

    SvaraRadera