söndag 9 oktober 2011

En helg att minnas

Vilken härlig helg jag har haft! I fredags åkte jag till stora F som sagt, och fick hälsa på i hennes mysiga etta i Hallsberg. Hon hade så fint och hade lagat supergod plockmat, bland annat en kronärtskocksröra som jag ska få receptet på. Jag fick sova i hennes sköna säng och sov gott (jag som alltid sover så illa annars).

Nästa morgon fick jag frukost och blev uppassad. Se själva:
Jag är jättedålig på att äta frukost men tvingar mig själv. Stora F tycker att jag är billig i drift avseende frukosten...

Hallsberg är en ganska liten stad som gick snabbt att se, men det fanns lite roliga butiker, där jag köpte några små presenter.

Senare kom ännu större M och hämtade oss med bil, för färd mot Örebro där vi besökte Svampen (nej inte den på Stureplan), det stora vattentornet varifrån man kunde se typ hela Närke.

Vi promenerade i stadens fina park och i gamla stadsdelen Wadköping.




Vi tog också en tur kring Örebro slott.


Tack finaste F för en toppenhelg - jag saknar dig redan!!!

Imorgon blir det ett inlägg om en rykande hög med konst på toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar