onsdag 13 juni 2012

Ny utmaning

Från goa vännen Sofia med bloggen Sofia bakar har jag fått ännu en utmaning med nya frågor. Några frågor svarade jag på för ett par dagar sedan så de tar jag helt enkelt bort. Här är fem nya frågor och svar:
Bild: F.Gelotte


1.      Hur ser din familj på ditt bloggande?

Min familj består av mina två döttrar som själva bloggar, så de är väldigt positiva. Min särbo tycker väl också att det är roligt. Han är sportfåne och lägger tio gånger så lång tid framför TVn som jag lägger på att blogga. Minst…


2. Vad berör dig mest?

Orättvisor, egoistiska människor och våld = negativt. Positivt berörd blir jag av snälla människor utan egen vinning och andras omtanke. Inneboende godhet.

3. Vad är det värsta du vet?

Jag avskyr potatisbullar, terrorism och att glo på sport på TV. Det är nästan hårfint vilken av dessa tre saker som är värst…


4. Vilka talanger har du, dvs. vad är du riktigt bra på?
Oj, jag som är så dålig på att berömma mig själv. Eh… Jag är nog ganska bra på att laga mat och baka. Jag är nog ganska bra som lärare, på att förklara så att eleverna förstår. Sedan är jag en jäkel på att meta.

5. Om du skulle starta upp något eget, vad skulle det vara?


Jag skulle vilja ha ett mysigt och centralt café med läxläsningshjälp för unga som har svårt i skolan och inte kan få hjälp hemma. God och billig mat, snälla frivilliga lärare som offrade en kväll då och då för att hjälpa till.

Sån är jag! Nu har jag precis skickat en utmaning till flera

bloggare så jag gör istället så att jag ber mina läsare att skriva

en kommentar och svara på en av frågorna ovanför. Välj den

fråga ni helst vill svara på och skriv det i en kommentar till

inlägget!







10 kommentarer:

  1. Jag har ingen business jag vill starta på det sättet. Om inte min dröm om att skriva en bok räknas. Då skulle jag sitta hela nätterna i min skrivarhörna och bara fantisera och skapa! Vilken dröm!

    SvaraRadera
  2. Underbara fina Erika vilket underbart Café jag kan se det framför mig hur stolta och glada tonåringarna blir att få en god fika och bra hjälp av duktiga lärare vilken underbar idé : ) Ser fram emot blocket fina fina Erika många kramar Sofia ps. SNYGG du är på bilden du ser ut som en filmstjärna : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sofia!!! Det är ett trick, haha! Alla är snygga i solbrillor. Det är därför jag har så många foton på Facebook där jag bär solisar! Kram, du är så himla snäll!

      Radera
  3. Hej du stjärnglittret! :)

    Jag återkommer imorgon. Tack för dina ord hos mig. Jag spar dem vet du.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Det har varit skoj att läsa svaren på olika frågor som cirkulerat hos bloggare! Min dröm är ett eget café med mina bakverk, bröd...Kram till till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skulle handlat hos dig varje dag om jag bott i närheten! Kram!

      Radera
  5. Det har verkligen varit roligt att läsa alla svaren som cirkulerat runt om! Tycker din idé om ett läxhjälpsfik är riktigt bra, det behövs säkert av många.

    SvaraRadera
  6. Hej Erika!
    Kul att läsa :) Sofia är underbar!

    Jag väljer fråga fem: Om du skulle starta upp något eget, vad skulle det vara?

    Jag har, ända sedan barnsben, haft en dröm om att driva ett serviceboende för pigga gamla. Den idén kom jag på som tioåring och den står jag kvar vid. Det är en dröm som jag en vacker dag skall förverkliga :)

    SvaraRadera