lördag 13 juli 2013

Fest hos mig för alla er fina bloggisar!

Sommartid är tårttid och kaktid. Fikatid och glasstid. Det märks på recepten på bloggar, i magasin och även i dagspress. Samtidigt vimlar det av nyttiga tips på smoothies, sallader, power bars och annat som man kan stoppa i sig. Den här blandningen gillar jag. Lite nyttigt i magen gör att man med något bättre samvete kan ta en tårtbit till och mumsa utan att få ångest över kommande bilringar.

Jag läser bloggar, njuter av bilder och finurligheter men har ibland svårt att orka/hinna med att kommentera. Från min Iphone gör jag det sällan eftersom den bråkar med mig om publiceringen av kommentaren ibland. Då tröttnar jag. Men jag läser er allihop: Sofia som bakar, Mårtenssons som korvar till det, Amy som vegeterar, Remsan som radiopratar, Malin som dinerar, Lollo som glittrar, och Pralinen som är lycklig och alla ni andra. Kika gärna in på dessa bloggar - de finns alla i listan till höger.

Jag önskar att jag kunde bjuda in er allihop till en bloggfest och bjuda på den godaste tårtan jag vet. Ni får tänka er en sån fest. I min lilla trädgård, bland blommande clematis och växande ruccola. Jag skulle ha mitt finaste gröna förkläde från Green Gate och krama er alla hårt. Ni skulle få sitta där och bli serverade kaffe eller te som ni ville. Latte till en, espresso till en annan och så vidare. Och så skulle ni få tårta med passionsfrukt och choklad på blommiga assietter. Med finskedarna till. Och en hemlagad kola att tugga på. Vi skulle skratta, prata mat och solen skulle skina på oss. Så skulle det vara på min tårtfest för alla er fina bloggvänner.






14 kommentarer:

  1. Låter som det hade blivit ett redigt kalas. Men jag nöjer mig med att få träffa dig på tisdag. Längtar faktiskt lite!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja det krånglar ibland att kommentera, precis som du skriver. Tycker att det är roligt att läsa andras bloggar inte minst din Erika!

    Hälsningar från Polen! Gosia

    SvaraRadera
  3. Mysigt! En trädgård skulle man haft...

    SvaraRadera
  4. Suck... det är ju som att vara på din fina kaffebjudning bara genom att läsa texten, vi sippar kaffe (Håkan tar gärna espresson o Anki tackar ja till latten) och äter god tårta. Kanske det blir lite rökta räkor senare på kvällen, tillsammans med lite bubbel? Att vi skulle skratta vet vi nu redan, det har vi ju gjort tillsammans!

    Stora kramar till dej vännen,
    kraaaam!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det låter! Då skulle jag gärna komma! Och ta med ett nybakat bröd, insvept i en vacker handduk. Och en stor bukett med vilda blommor blandade med kryddörter och rosor. Kram!

    SvaraRadera
  6. Gulliga fina Erika ser så fram emot att ses snart igen tjohooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo : ) kram på dig im drar jag och barnen till min mamma och P-A till sommarhuset utanför Helsingborg/Nyvång längtar! kram i

    SvaraRadera
  7. Åhh jaaaa tack så mycket, det verkar helt underbart! Jag har varit på fest och ätit din godaste tårta massor av gånger redan. I mina tankar. Men det vet du inte om hihi Men helst hade jag givetvis önskat göra det i verkligheten :)

    Pralinkram till dig Erika!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Åh, så underbart med fest för alla bloggisar! Mums med tårtan! :)
    Ha en toppen dag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  9. Åhhhhhh vad det skulle vara mysigt och gott att äta tårta ihop. Det ska jag fixa till du kommer till Hjo lite bubbel till det med ; ) kram din vän Sofia just nu i nyvång i åstorpskommun. Imorgon kväll ska vi på circus i Åstorp, kan ju bli hur festligt som helst. Kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Jag o småtrollen kommer gärna på ditt kalas, även om vi inte står med i gästlistan här till höger. Hoppas det är okej. Fördelen med virtuella kalas är att jag inte behöver tacka nej till tårtan, trots chokladen. Kanske kan vi ses IRL nångång, det är ju inte så långt till Götet härifrån. =)
    *kramar* /Trollmamma

    SvaraRadera
  11. Vilket fint inlägg! Hoppas du har en härlig sommar.

    SvaraRadera
  12. Sommarkramar från Lena på Make a head food.
    Hoppas du får en riktigt fin en!

    SvaraRadera
  13. Pussåkram finaste! Jag läser bloggar för fullt men hatar att kommentera från mobilen. Stavningskontrollen får mig att verka full och ordverifieringen och jag är aldrig överens. Men jag är också här. Kanske mest på Insta och FB de lataste dagarna, men någonstans ses vi! Kramar.

    SvaraRadera