fredag 10 februari 2012

Kakor med budskap

I helgen ska jag åka till stora F för att hälsa på. Det ska bli sååå mysigt - jag har inte träffat henne sedan strax före nyår. Nu har hon ju skaffat sig en fin och vacker kissekatt också, så det ska bli riktigt spännande att träffa lussekatten Lucia!

Ikväll blir det först spinning och sedan hemmamys med lilla B. Vi ska mumsa på färska räkor, laxpaté och lite gott men nyttigt bröd. Det är frestande med nybakad baguette men jag tänker på formen och då blir det grövre bröd med mer fibrer.

Jag funderar på att baka kex med text på, men kommer nog inta att hinna det. Min underbara kak-stans/cookie cutter med bokstavstryck är köpt hos Bagaren och Kocken i Göteborg, men en likadan finns att köpa hos http://www.strosselannat.se/

Det är superkul att kunna baka kex med text på. Fotbollslagets initialer t.ex. LFC (inget annat gillas). Namnet på födelsedagsbarnet om man har kalas. Julkakor kan man skriva God jul på, påskkakor Glad påsk... Och så vidare i all oändligthet.

Bild: http://www.strosselannat.se/bokstaver/brigitte-cookie-cutter-set.html

Jag har ingen bild på färdiga kakor eller kex, men så här ser den ut! Kostar 129 kr hos http://www.strosselannat.se/

7 kommentarer:

  1. Låter som du kommer få en toppen helg : ) varm kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken söt katt : ) Tack för kommentaren om bebisbilden bilden är på vår Bella vintern 2009 snart fyller hon 4 år hjälp stanna tiden ; ) kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Bella fyller 19 om två månader. Snacka om att tiden går! Men det är roligt att vara mamma till vuxna barn också!

      Radera
  3. Fin blogg du har och så skriver du fint också. Fortsätt bara. Stansen till kakor, vill jag också köpa.En rolig sak att ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag tackar - roligt att du gillar det jag skriver! Jag var inne på din blogg men kunde inte riktigt förstå hur jag kunde kommentera dina inlägg. Jag får försöka igen. Dina recept är härliga! Ha en fin helg!

      Radera
  4. Ha en skön helg! Många kramar, S

    SvaraRadera
  5. Finaste S! Jag önskar dig detsamma! Kram!

    SvaraRadera