fredag 2 mars 2012

Första vårdagen

Eftersom jag är en så omtänksam bloggerska har jag naturligtvis förberett ett blogginlägg även i dag när jag är oförmögen att blogga från Bussi island. Här är ett inlägg som skrevs i Sverige. Säg sen inte att jag inte tänker på er, kära läsare!? : )

Första vårdagen 2012 infann sig en söndag i februari, nämligen í söndags. Bästa kusin vitamin var på besök för att förse mig med diverse "bra-att-ha-saker" inför min resa, och då passade vi på att dricka kaffe i solskenet. Ingen kan påstå att det var varmt men med en filt omkring sig och en het latte att dricka var det underbart!

Jag hade bakat en Santiagokaka på lördagen, som stod orörd eftersom min gäst då visade sig vara nötallergisk. Typiskt mig! Allt jag hade hemma var bakverk med nötter eller mandel i.  Nåväl, nu hade kakan stått till sig över natten. Med en klick vispad grädde toppad med grönt vackert socker var den faktiskt en upplevelse.
Receptet på kakan har jag bloggat om tidigare och det hittar du HÄR.
Det fanns andra som också gillade att fika ute. De två hårigaste familjemedlemmarna uppskattade mycket att få vara ute i solen. De är som två småpojkar - om inte deras mamma är ute springer de in igen.

Efter att ha mumsat i sig lite hundgodis fick Goliat som han ville - leka med sin boll en stund. Alla som sett honom i farten med en boll, förstår vad jag menar. Om man inte tar den ifrån honom skulle han förmodligen leka med den tills han stupade. Rätt som det var kunde jag inte hitta honom. Han hördes dock. Jag lyckades slutligen lokalisera honom bakom den stor dynlådan, bakom vilken han lyckats knuffa in fotbollen. Envis som en get är han och jag fick dra fram lådan, lyfta bort jycken och gömma bollen för att få in honom.
Liten envis hund på bolljakt!

Jag älskar filmen där stora F lyckats fånga Goliats volt i jakten efter bollen. I ett tidigare inlägg kan du se denna ekvilibristiska volt. Här!

1 kommentar:

  1. Åhhh vilken kaka mums ser jätte god ut idag har jag bakat Afrikanska Erika muffins ; ) Jo det är sant : ) kram Sofia

    SvaraRadera