söndag 11 september 2011

Gott mos

I dag åkte vi till kolonin med min bror och hans fina familj. Vi plockade fallfrukt men även frukt från träden. Årets päron är dubbelt så stora som förra årets. Äpplena är också enorma men inte så många. Gott mos blir det av dem i alla fall.
Här ser ni hur många äpplen jag släpade hem i dag. Och då ligger ändå en hel massa i en gryta och kokar till mos, när jag tar den här bilden.

Två stora flaskor saft och fem stora burkar mos blev dagens kok. Jag skulle ha gjort något av päronen men orkade bara inte.
Det är tröttande att gå på Liseberg med brorsbarnen men ack så roligt. Vi åkte och hade så roligt igår men det har suttit i hela dagen i dag. Jag är så glad över dessa två små pojkar som är så snälla och goa. Tänk att få ha en liten varm unge i knäet igen - det är så länge sedan mina var små nog att sitta i mammas knä...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar