söndag 4 september 2011

Söndag hela dagen

Sedan i torsdags har vi saknat toalett och handfat i badrummet. Badkaret skruvade jag ihop igår och ställde på plats - blev riktigt snyggt! Vi har bott i kolonin torsdag till lördag för att slippa vara utan toa för många dagar, men igår åkte vi hem till lägenheten. Det blev ett antal besök i föreningens tvättstuga, då vi av och till var tvungna att använda toan.

I dag kommer en rörmokare och sätter toaletten på plats och skruvar fast handfatet och den nya, snygga kranen. Sedan är det bara målningen av kakelranden som kvarstår. Jag skulle ha gjort det under veckan men det hände något som försenade mig, och nu får jag ta det den kommande veckan istället. Det går ju att täcka golvet med gamla lakan, så att det inte blir fläckar.

Slutligen är det fönsterfodret som ska bytas och spegelskåpet som ska sättas upp. Min käre lillebror har lovat att hjälpa mig med det sistnämnda då han och familjen kommer till Göteborg på fredag.

I dag ska vi också fira världens bästa Inger som fyller, hrm, år. Hon ser mycket yngre ut än hon är, så därför avstår jag från att meddela hennes ålder här. Jag kan bara önska att jag ska hålla mig så fräsch som hon har gjort! Jag vill också säga grattis till hennes sambo som har gjort ett sådant kap. Maken till kvinna finns inte!

3 kommentarer:

  1. Det kommer att bli superfint i badrummet! Ser fram emot att få se det. Hälsa och gratta Inger!

    SvaraRadera
  2. Maken till son hade hon också som gav dig dina fina barn.

    SvaraRadera