torsdag 6 september 2012

Lilla Bs krypin och burkar utan innehåll

Sedan ett par veckor är jag inte längre ensamboende på deltid, utan har en liten "mambo" hemma. Det är min lilla B som flyttat hem efter sommarens arbete i Månstad. Hon bor nu i mitt pysselrum, sedan jag passat på att lägga beslag på hennes rum. Till hennes förfogande ställde jag två garderober, en byrå, en hurts och diverse lådor och nu har hon börjat boa in sig. Igår hade hon inrett den ena garderoben på ett väldans finurligt sätt. En liten mysig pysselhörna med belysning och allt. Se själva på bilderna!

Bild: Lilla B

Bild: Lilla B


Loppisprylar och gammalt pyssel blev så här fint när det fick bo i garderoben. Den vita färgen gör att mysfaktorn inte riktigt syns på bilden, men jag lovar att det är hur fint som helst när man slår upp dörren och tänder lampan. Gå in på hennes nya blogg, Eskilsro om ni vill läsa hur hon gjorde.

Vi hade en riktig pysselkväll igår, då lilla B tillverkade kort och lite andra grejer. Själv hade jag satt upp som mål att klä om fyra tomma konservburkar som stod och skräpade. Jag pimpade också några anteckningsblock som jag tänker lotta ut snart.

Den söta ryska gumman har jag fått av fina Sofia i Hjo!

Fjärilen är utstansad i min Cuttle bug-maskin

Burkar att lägga pepparkakor i kanske? Tidigt ute...

Pepparkaksmått i miniatyr

Liten peppis-gubbe i plast (suddigt, jag vet)

Har ni några tips på andra burkar man kan göra? Jag får lite idétorka ibland...

10 kommentarer:

  1. Vilken mysig hörna och ni är så kreativa! Beundransvärt! Kram

    SvaraRadera
  2. Kallar du det idétorka...? Hos mig är det idétorka, dvs inget pyssel alls.

    Supergulliga burkar.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så fint herregud, ni är duktiga. Ge lilla B en kram och kram till dig med!

    SvaraRadera
  4. Åhhhhhh så fiiiiiiiiiint och ryska gumman gahhhhhhh så fiiiiiiint : ) kram pysselimponerad Sofia

    SvaraRadera
  5. Sådan mor, sådan dotter!! Nog har din dotter ärvt en fin kreativ sida från dig!! Jättefin pysselvrå och jättefina burkar!!!!

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag sugen att göra iordning mitt "leke"....får ta tag i det nästa helg....då ska jag inte gå utanför dörren!!???
    Jättefinabukar du gjort ocksp...ska också!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Så mysigt hon har gjort. Ja helt klart kommer hennes kreativa sida från dig. Tänkte jag skriva. Men sen så kom jag på att det kan ju faktiskt komma från hennes fars sida också.

    Jag har tänkt på dig idag min vän. Jag har köpt lax och kom på att du lagt ut något recept på soppa med lax, tror jag att det var.

    Hoppas ni får en bra helg!

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Tycker det ser jättemysigt ut! Lite extra mysigt att ha henne hem igen också kanske ;-)
    Jag blir så grymt imponerad av alla som är kreativa och pyssliga!
    Ha en fin helg. Kram.

    SvaraRadera
  9. Så fint du har gjort, kul att ni delar intresset och kan göra det tillsammans!
    Och idétorka ger oss en helt annan bild än den du visar...

    Ha en bra helg,
    kram

    SvaraRadera
  10. Jag fick en likadan fin liten rysk gumma utav Sofia :D

    Så himla fint Lilla Bs rum är med :D hihihi

    SvaraRadera