tisdag 31 maj 2011

Diska för hand

Att handdiska tillhör inte mina favoritsysselsättningar när jag är hemma i min lägenhet - då lovprisar jag diskmaskinen. Men i stugan är det på ett annat sätt. Allt får ta med tid och framför allt lagar jag mycket enklare mat utan att använda en massa olika redskap och maskiner = mindre disk.

Jag har letat efter ett vitt diskställ i två våningar till stugan och nu äntligen funnit ett. Jag budade till mig det på http://www.tradera.se/ och är mycket nöjd.

Det är väl konstigt att det inte ska gå att hitta ett sådant i butik? Det finns jättesöta vita diskställ med krumelurer och grejer men bara en våning. Det är ju bra för ett ensamhushåll men i detta kan jag torka glas och tallrikar utan att de ramlar och går sönder. Hurra!

2 kommentarer:

  1. Den som söker skall finna...
    Eller skam den som ger sig.
    Hoppas du får många avkopplande stunder vid vasken, slabbi, slabb.
    Kramar, S

    SvaraRadera
  2. De finns på ÖoB för 99 kr. Hoppas du inte budade för högt!

    SvaraRadera