onsdag 25 maj 2011

Rosor

Min store tjocke far är en filmtitel, men skulle också kunna beskriva min pappa. Han är så snäll och köper ofta presenter till mig, för det mesta ganska lyckade... Den här söta lilla kannan med kopp inunder fick jag i vintras, och jag tänkte direkt att den skulle bli perfekt i stugan. Särskilt när det kommer tedrickare som Pernilla t.ex.

Jag är ju egentligen ingen älskare av gullig inredning men i stugan blir det på ett annat sätt. Där passar rosor och spets bättre än hemma. Min granne Leif och jag är överens om att det är just i stugorna vi kan lägga på de där ärvda dukarna man aldrig skulle komma på tanken att ha i lägenheten.

Krukan till vänster fick jag av min bror och hans fru när vi just köpt stugan. Den är riktigt fin, tycker jag.

Nu är det sovdags för imorgon är det jobb igen. Lite nässpray så klarar jag nog det.

5 kommentarer:

  1. Sköt om din förskyllning,och ha en bra tur till den stora staden.
    inger

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Och tack för hjälpen med vovvarna och maten! Kram

    SvaraRadera
  3. Den övre ”kannkoppen” är ju helt ljuvlig! Jag är en stor kaffedrickare själv, efter alltför många nätter på en tidningsredaktion, och går på så stora doser att jag nog skulle kunna tömma i mig ett kaffehav ur den där... Och njuta av det!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är livsfarligt med kaffe. Så gott och så beroendeframkallande!

    SvaraRadera
  5. Den är mycket bra att dricka te ur kan jag intyga! Jag hade nöjet att få närvara vid födelsedagsfirandet och glassbuffén! Där fick jag även inviga den gulliga tekoppen/kannan, trevligt!

    SvaraRadera