lördag 19 november 2011

Ekologiska och rättvisemärkta julklappar?

I år ska jag ge bort så få julklappar som det bara är möjligt. Det känns bättre att själv köpa saker jag vill ha - efter jul, till ett bättre pris. Jag tänker skänka pengar till goda ändamål och kanske sätta in extra pengar till mitt fadderbarn, Ana Clara i Brasilien.

För er som ska köpa julklappar men tycker att hysterin i butikerna har gått för långt, kan jag tipsa om en ny butik på Internet, http://www.ecoandstuff.se/. Vännen Elisabet, med hjärtat på rätt ställe, har öppnat en ekologisk butik med rättvisemärkta produkter. Man kan köpa choklad, kola, handdukar, lakan, lyktor, ljus, ljusstakar och en massa andra saker. Jag blev väldigt köpsugen igår då jag tittade in i butiken, på själva premiärdagen. En påse lakritskola och ett underbart doftljus med eteriska oljor blev mitt första köp i Elisabets fina butik.
Bild från hemsidan
Jag älskar doftljus men tycker att det är stor skillnad på ljus och ljus. Det finns billiga på Ikea som säkert duger att tända ibland, men de som kostar lite mer har ju en oändligt mycket bättre doft. Dessutom brinner de väldigt länge och då blir kostnaden ganska låg per timme.

Jag beställde också kola med lakritssmak - ni vet, andras kolor är mycket godare än egna. Dessutom känns det lyxigt med köpekola för den som ofta gör sina egna.

Titta in på Elisabets hemsida och låt dig förföras av frasiga lakan i hög kvalitet. Lockas av alla vita och fräscha produkter. Tänk också på att priserna beror på att tillverkaren fått betalt för sitt jobb. Det vill vi ju alla ha, och då känns det motiverat att lägga en extra tia när man betalar, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Hej!! Vilken superfin sida du rekomenderar, den ska jag kolla in närmare!
    Visst, du ska bara "sno" ljusstake inlägge om din ljusstake, kul o läsa om det senare!!
    Blir med dig vidare, du har en supermysig blogg, Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Tack snälla! Kul att följa varandras bloggar. Det blir lite som adventspyssla ihop, haha! Kram så länge!

    SvaraRadera