fredag 11 november 2011

Ny blogg för er som gillar pyssel

I dag kan jag tipsa om en blogg med pyssel och inspiration. http://inspireras-pyssel.blogspot.com/ heter den och tillhör en tjej som heter Therese. Jag kikade in där i dag och fick en massa goda idéer och just INSPIRATION, vilket jag inte alltid har själv. Pigg av detta satte jag igång (med rinnande näsa) att altra min sparade Noblesse-ask. Jag är en riktigt ekorre som ogärna slänger tomma lådor, askar och fina påsar.
Jag började med att klä utsidan med ett mönstrat papper som jag fyndat på Tradera för flera år sedan. Detta var lite tunnare än vanlig cardstock, som lätt blir för tjock att klistra på.

På ovansidan fäste jag några pappersblommor från You do. I mitten fäste jag ihop dem med små brads i matchande färger. Jag gillar särskilt den vita i mitten av den gröna blomman! Etiketten med God jul gjorde jag själv av en restbit cardstock i vitt. Stämpeln kommer från Panduro - jag distressade (färgade) kanterna på etiketten för att ge den lite mer färg. Spetsen överst på asken satte jag dit mest för att dölja den tråkiga skarven mellan locket och lådan.
Inuti lade jag ett käckt tomtepapper som jag egentligen inte är så förtjust i. Men här duger det - fyller man lådan med godis eller något annat syns ändå inte papperet så noga.
Insidans kanter målade jag med röd akrylfärg. Det blev inte jättesnyggt, men jag hade inte tålamod att täcka dem med papper.

Jag fyllde asken med rosa och vita skumgodisar eftersom jag (inte helt oväntat) käkat upp chokladen. Ger man bort den kan man ju lägga något annat i, om mottagaren inte äter godis. (Jag har hört talas om att det finns sådana människor!)


Närbild på blommorna. Jag gillar dem och använder dem till allt möjligt - kort, etiketter, askar m.m. Fina att sätta på en flaska med ett kort också om man ska gå bort på middag.

3 kommentarer:

  1. Du är så käck och fyndig mamsen. bra att ha dig i krokarna japp!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att du o Tesa tyckte om varandras bloggar precis som jag misstänkte! Jag läser ju med nöje själv!
    Så himla fin lådan blev!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  3. Hej lilla B! Det är väl mest du som är i krok(arna), hihi! Eller hos krokarna ska det väl vara...
    Gisela: Tack! Ja, det var en mysig blogg hon har. Jag kommer att läsa den framöver! Kram!

    SvaraRadera