söndag 27 november 2011

Ett rum med utsikt

Bloggen sköts i dag från ett hotellrum, mitt i vimlet. Jag bor med utsikt över Hötorget och konserthusets vackert upplysta fasad i skymningen. Efter en mycket seriös shoppingrunda med besök i Gamla stan, Gallerian och runt Hötorget pustar jag ut på hotellrummet för andra gången i dag. Arbetet fortsätter, för syftet med att stanna på rummet är att rätta prov, hur tråkigt det än kan låta. Ibland har man inget val och så är det i dag.

Lunch/fika med en mycket kär vän gav dagen glans och lite extra adventskrydda. Det första adventsljuset får därför symboliseras av gode vännen Lennarts sällskap under kaffedrickandet på NK. Jag inser hur lyckligt lottad jag är som har så många fina vänner som jag kan räkna som mina närmaste. Först två dagar med Nina, vapendragare och kär, kär vän sedan 28 år. Sedan då Lennart, kär, kär vän sedan åtminstone sju år. Hjärtat spritter lite extra när jag får träffa de vänner jag alltför sällan ser.

I Gamla stan tog jag en promenad efter incheckning på hotellet och bara insöp adventsstämningen och alla vackra saker i butikerna. Luciasång på Mynttorget av musikelever och glöggdoft från säljstånden.





Utsikt från mitt fönster



Torghandeln på Hötorget fortgår trots att klockan är över fyra på söndag eftermiddag. Tonerna av en dragspelaren når upp till mitt rum på femte våningen och jag ska strax återgå till att rätta prov.

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det ser ut och verkar..
    Längtar till Stockholm...eller rättare sagt till min dotter som bor där!
    Njut till dragspelsmusiken då går rättningen som en dans...
    Trevlig advent till dej!

    SvaraRadera
  2. Tack söta och snälla du! Trevligt att få bloggbesök i advent. Jag hoppas att också du har en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt mysigt ut!!!! Du verkar ha haft det supertrevligt!!! Och tuuusen tack för fina ord om mig i förra inlägget, blev jätteglad :) Kul att du vill vara med i min utlottning! Jag håller tummarna!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Härligt att du njuter av tillvaron! Skulle så gärna vilja gå i Gamla Stan i adventstid men Haga är också julmysigt. Kram bp

    SvaraRadera