lördag 12 november 2011

Så närmar vi oss alltså mitten av november. Ute ligger temperaturen kring nollan och bilägarna svär över att behöva skrapa rutorna innan de åker till jobbet. (Ännu ett skäl att åka kommunalt!). Så dock inte i dag eftersom det är lördag. Inte så många jobbar, utan kan sova ut och förhoppningsvis må gott.

Själv vaknar jag oftast tidigt, även då jag inte är förkyld. En ensam morgonstund i köket, med sömndruckna vovvar som vill sitta i knäet/sitta på mina fötter, är skön. Gott kaffe och Svenska Dagbladet, som f.ö. är en mycket bra dagstidning, får mig att vakna till i lugn och ro. I dag tände jag fyra fina blockljus på en bricka, för att lysa upp lite.

Piedestalen har tillhört min underbara mormor Eva
Mina novemberkaktusar har förstått sin uppgift även i år - att lysa upp i  höstmörkret. Den röda har ca femtio knoppar; nu återstår bara att se hur många som orkar slå ut. Jag brukar ge kaktusarna lite extra näring på hösten för att de ska blomma ordentligt. Det ser ut som om jag har lyckats.


I närbild blir blommorna riktiga konstverk. Tyvärr blev mina bilder inte så bra den här gången men ni får hålla till godo.

Ikväll tänkte jag lägga ut bilder på mer pyssel - håll ut till dess!

Ha en fin lördag, kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar