lördag 29 juni 2013

Mot Skåne!

Nu drar jag och J till Skåne, det förlovade landet, där möte med kulinariska storheter väntar. Rapport kommer, fast vi får se om det går att lägga in bilder. Jag tycker att det är knepigt via mobilen och Ipaden...

När vi kommer hem igen, har lilla B flyttat. Jo, det är sant. Det mesta av hennes saker är redan på plats i nya, fina lägenheten. Hon kommer att få så fint och framför allt slipper hon att trängas med oss två medelålders på en mycket liten yta. Bara en sån sak - att få göra precis som hon vill! Slippa torka bort tandkräm ur handfatet, slippa sätta fast en ny toarulle på hållaren, slippa ställa saker i diskmaskinen (hon har ingen...) och slippa mitt tjat. Men jag kommer nog att åka dit med pyjamas och tandborste och be att få sova över. Snart!

Ha en fin helg alla. Vad ska ni hitta på?

7 kommentarer:

  1. Ha en fin helg ni också. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också till Skåne, det är så fint där! Vilket stort steg att flytta!

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa till Skåne! Dit styr vi kossan i mitten av juli (hälsa på sonen) och sedan i början av augusti (Österlen) :)
    Så vemodigt när barn flyttar... (är fortfarande lite ledsen och saknar sonen...)
    Idag kommer svärmor och en av barnens kusiner från Ryssland hit till Sverige! :)
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Hmm... vad ska vi hitta på... städa, guida och ha det allmänt trevligt med några typer från Göteborg:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Jag har målat på garaget idag, skjutsat och hämtat barn, handlat, ätit paj, skrattat åt hönorna när de åt kokt spagetti, ätit tacos och nu lite surfande :)

    Ha det gott!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Hej min fina vän hur har ni det? Jag hade det toppen i Stockholm vilken helg : ) Jag ser verkligen fram emot att få träffa dig snart igen. Du betyder MYYYYYYCKET för mig. Måste vara den bästa människan jag träffat på flera år : ) Tack för att du kom in i mitt liv. Herregud låter som jag är kär idig ; ) kram Sofia trött men lycklig efter 36 intensiva timmar i min stad nummer ett!

    SvaraRadera