söndag 30 juni 2013

Ystad - en pärla med två pärlor!

En kort rapport från sydligaste Sverige! Ystad är:
...en underbart söt liten stad.
...en stad med åtminstone en riktigt trevlig taxichaufför. Hon körde oss både till och från stan och var mycket rar och pratsam.
...fullt av härliga hus.
...lätt att hitta bra fikaställen i.
...regnigt ibland, men soligt ändå på nåt vis.
...en bra restaurangstad. Vi var på Upp eller Ner. (Fast jag sa Antingen eller...)
...välkomnande.
...en kulturstad.
...ett gammalt klostersäte.
...bostadsort för Anki och Håkan som är två helt underbara människor med värme, humor och så mycket klokskap att jag är imponerad. Lägg till att de är matekvilibrister i sitt fina kök. Dessutom gästfria och chosefria. Jag och J bugar ända till marken och tackar för en underbar lördag. Nästa gång får ni komma till oss och äta djungelkyckling. Hrm, eller nåt annat...

www.martenssonskok.blogspot.se

Jag säger bara det: vilken go mad de lagar i sitt kök!

7 kommentarer:

  1. vad kul!
    Låter som en toppenstad och såklart som ett toppenkök med de två som huserar där :)
    Lena från make a head food

    SvaraRadera
  2. Ja, de är bara bäst. Ännu bättre IRL faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Skönt att de två skåningarna skötte sig, man kan aldrig så noga veta... ;-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt du haft...det glädjer mig!
    Tack för rar kommentar hos mig :)
    Sv: Vår yngsta dotter som fyllde igår heter Isabell, men kallas mest för Isa....hihii...
    Önskar dig en fortsatt ljuvlig sommar
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. JAAAAAAAAAAA vad jag ser fram emot att få visa dig/er vårt hem i Hjo och umgås tillsammans : ) kram på dig min fina bloggvän! KRAAAAAAAAAAM Sofia

    SvaraRadera
  6. Ajamen, du är väl bara bäst du! Tack så enormt mycket för de fina komplimangerna, vi blir ju rent generade... Vi tyckte att det var ett rent nöje att ha er på besök, få visa er runt och bjuda er lite guidning i både vårt kök och stad:)
    Otroligt kul att få träffa J också, en sån härligt glad och positiv kille.
    Vi ser verkligen helt ärligt fram mot nästa gång vi ska träffas, vilket inte får dröja för länge, och få smaka på djungelkyllingen och kika på alla fina vaser:)
    Kramar i massevis till er båda två,
    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  7. Så underbart att du träffade Mårtenssons :) Jag tänkte på er må ni tro, stor kram!

    SvaraRadera