torsdag 18 december 2014

Lucka 18

I dag är bokstaven i luckan S. S som i slut. I december är det många som kör slut på sig själva och bränner ljuset i båda ändar. Hemlagad kola och presentinslagning och julfester med mys hit och dit så att nerverna nästan ligger utanpå. Man ska vara så förtvivlat mysig och hemvävd att Ernst bleknar i jämförelse.

Vad blir resultatet? Jo, inte särskilt mysigt alls. Nej, strunta i alla måsten och gör det du orkar. Jag köper färdig rödbetssallad, flera sorters sill och lax. Jag gör det jag har lust med och visst blir det sent nån kväll för mig också. J tycker inte att det är ett dugg kul att julpyssla, så jag bakar själv och lägger in pappas sill. Det gör att det så klart inte heller är så kul. Men imorgon kommer mina älskade barn hem och då blir det lite gemensamt mys.

Stressa av alltså. Om ni kan. Ha åtminstone inte dåligt samvete för att ni inte hinner eller orkar allt. Vi är trots allt bara människor och att göra så gott man kan är mer än nog.


2 kommentarer: