fredag 29 juli 2011

Lilla My igen

Jag har fått pippi på muminsaker och måste visa er några till. Av Lena som är min goaste svägerska i Göteborg fick jag de finaste servetter man kan se. Lilla My som ni ser.

Jag vet faktiskt inte var hon har köpt dem, men kanske hos Bagaren och kocken...

Sedan hittade jag tablettaskar på ICA med Little My, som hon tydligen kallas på engelska. Goda små karameller låg inuti, för jag måste ju provsmaka direkt.


När jag var barn samlade jag på tablettaskar, visserligen tomma men ändå.Jag älskade Salta katten, för de varade så länge eftersom de fastnade i tänderna. Samma sak med Viol. PimPim var goda men de åt min otäcka lillebror (han är inte otäck längre), så de kunde jag ju inte köpa. Konsum hade bara godis från Nordchoklad och det var inte allas lika gott, men det var där vi handlade på fredagar och då fick man vackert köpa sitt godis där. Fläkt hette en hemsk tablettask som de gjorde, och jag lovade mig själv att mina barn aldrig skulle behöva köpa sitt godis på Konsum, haha!

Vilken är din favorittablettask???

6 kommentarer:

  1. Jag gillar Viol och Tutti Frutti!

    SvaraRadera
  2. Pimpim och fruxo är godast! Föressten har kvantum lilla my-askarna också!

    SvaraRadera
  3. Viol och salmiak.. såå gott! Och zoo.. och salta katten.. och fruxo...mums med godis!
    Gisela

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det svårt att välja bara EN favorit! Godis är gott!!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej igen, såg du den härliga muminkastrullen på Tinas mat på tv4? Kanske något för dig :))
    Gisela

    SvaraRadera
  6. Va??? Nä, den missade jag. Tina är inte min favorit så de programmen missar jag alltid.

    SvaraRadera