måndag 11 juli 2011

Uppe med tuppen

I dag har jag varit assistent åt lilla B som börjat arbeta som tidningsbud på morgnarna. Varje dag, sju dagar i veckan ska hon dela ut tidningar mellan 03 och 06 på morgnarna. Så vad gör en god mor? Jo, hoppar upp (nåja) och följer med i denna arla morgonstund. Allt gick bra utom i ett hus där en tant kom farande som en bålgeting och hojtade om att hon skulle ha tidning. "Ny på jobbet", försökte jag charma henne men hon var som en is-stod.

Nu sover lilla B men jag ska till doktorn i dag, så det blir bara att ladda om. Kanske en liten snarkstund i solen senare - det ser ut att bli sol och vindstilla i Göteborg denna dag. Borgar för en fin kväll.

I kolonin har jag satt ut lyktor på marken och i träden. Det är så mysigt när det lyser om kvällarna, tycker jag. J köpte en fin lykta på Ikea som vi hängt på en krok på stugväggen. Svart smide är snyggt mot det gula.

2 kommentarer: