tisdag 12 juli 2011

Mot Småland

Hej alla - i dag packar jag för min resa till Månstad i Småland. Där bor Anders och Helene, som är två helt underbara människor. Deras företag heter Intuagera och om du klickar på namnet kommer du till deras hemsida, väl värd ett besök.

Förra året var vi och besökte dem, jag och J. Då bodde vi på vandrarhemmet i Limmared, men där spökar det och jag bor inte gärna där igen. Därför blev jag mycket glad när Anders sa att vi naturligtvis får bo i deras gästrum i det vackra huset från 1700-talet. Jag lovar att fotografera deras fina hem och återkomma med bilder här i bloggen senast till helgen. Med Anders och Helenes tillåtelse naturligtvis.
Huset framifrån

På deras lilla gård bor grisar, katter, hästar, kaniner (tror jag) och en hund som heter Leo. Både Anders och Helene är sådana där människor som det inte görs så många av - varma, goa, kloka och roliga. Jag ser mycket fram emot att få träffa dem privat - jag och Anders jobbar ihop halva läsåret, men på hemmaplan blir det ju mer kvalitetstid.

Det här är en av de små grisarna - fotot tog jag örrommaren, så det ska bli roligt att se hur stora de har blivit på ett år. Sibban och Såsen heter de, eftersom de bor på Sibbarpsåsen. Klart som korvspad.

Auf wienerschnitzel så länge då! (På tal om denna rätt är Limmareds värdshus världberömt för just sin schnitzel - måhända att vi provar denna i dagarna).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar