fredag 22 juli 2011

Molnen hänger lågt

I dag har det regnat så mycket att jag inte vågar tänka på hur mycket vatten vi måste ha i stugans källare... Men jag är hemma i väster och får försöka fokusera på annat. Just nu kan vi ändå inte göra något.

Dagens aktiviteter kommer att bli bakning och handling, fast i omvänd ordning. Jag måste köpa syltsocker för att kunna koka krusbärssylt. Dessutom ska jag göra gelé av den avrunna röda vinbärssaften som jag kokade igår. Kanske räcker tiden till att göra små fina etiketter till burkarna också. Det ser ju så mycket roligare ut, än bara genomskinliga burkar och flaskor.

Bild från www.odla.nu
Sedan tänkte jag faktiskt försöka ge mig på Gunvors sockerkaka. Jag fick receptet häromveckan, lite överraskande i ett kuvert i brevlådan. Man är ju inte bortskämd med snigelpost nu för tiden, så ett kort eller brev som är skrivet för hand värmer alltid lite extra. Dessutom har denna underbara kvinna en handstil som är så vacker att man inte kan se sig mätt på den.

För er som gillar handstilar kan jag förresten rekommendera en bra bok i ämnet. "Roliga handstilar" av Emilia Åman. Jag har den som inspiration om jag ska göra ett grattiskort eller liknande. Hon signerade mitt exemplar på Scrapbookingmässan så jag är lite extra rädd om den.
Bilden kommer från:
http://www.pappersakademin.se/roligahandstilar.html

2 kommentarer:

  1. Kan jag få bjuda på hallontårta på söndag tro????
    Har underbara hallon i "min trädgård"
    inger

    SvaraRadera
  2. Ja, gärna vid lunchtid. Vi tänkte gå på bio senare. Kram!

    SvaraRadera