måndag 6 juni 2011

Jag ska måla hela världen...

Nja, hela världen blir det kanske inte, men väl badrummet. Jag har skjutit upp min badrumsrenovering i lägenheten länge nu, men nu måste jag bara göra det. Så i dag blir det målning av tak och element. Det tråkigaste först liksom.

Eftersom badrummet är helkaklat på ena väggen men inte den motsatta har jag valt en väggfärg också. Det blir svagt lattefärgat, precis som golvet är tänkt att bli. Kaklet får förbli vitt medan jag målar om den förhatliga turkosa randen till chokladbrunt. Frottéhanddukar i brunt liksom mattorna blir nog bra.

Rädisorna växer på höjden nu
När jag är hemma i väster längtar jag till stugan i öster. Jag och J har haft några fantastiska dagar där nu. Lilla B var där och gästspelade på fredagen, vilket var jättemysigt! Jag älskar att vi aldrig (nästan) tittar på TV där utan spelar frågespel, tar ett glas vin på verandan och bara "är".

Våra underbara grannar, en bit längre upp på Hallongången, var hos oss i lördags. De har världens finaste trädgård som får en att bli grön av avund. Jag hoppas på att få fotografera denna nån gång och glädja läsare med bilder av hur fint det kan vara om man har riktigt talang för trädgård och odling!
Goliat tål inte värmen så bra - han var helt överhettad igår när termometern drog sig mot 28 grader. Jag duschade honom med vattenkannan vilket gjorde honom riktigt förbannad. På bilden (som egentligen är en film) torkar han sin platta nos genom att fräsa runt på gräsmattan som en tok. Grannen brevid kallar honom "kaffebryggaren" eftersom han snarkar, knarrar och puttrar hela tiden.

Ha en bra dag alla ni fina därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar