fredag 10 juni 2011

Vill ha

I dag är det avslutning för mina årkurs-ett-elever. De är nog lika glada som vi lärare att det är sommarlov. Själv har jag en anställning som endast ger semester, så för min del blir det inget sommarlov.

I dessa tider stundar också en hel del REA! Livsfarligt att nätsurfa. Ett klick bara så har man köpt något som känns billigare än det är. Jag spanar för tillfället på Avocas porslin hos http://www.broarne.se/

Visst är den rolig, kannan på bilden!? Motivet är lite udda och färgerna är precis sådana som jag gillar. Färg men lite dovt och färgmatchat. Det finns fler produkter i serien. Och jag som just fått tillbaka skattepengarna...

Sedan i onsdags bor jag och lilla B i stugan i kolonin. Vi har haft sköna kvällar, om än inte så varma. Igår köpte vi thai-mat och njöt av att sitta i det varma stugköket medan det regnade. Sedan bakade vi chokladmazariner ur min favoritbakbok - Sommarens söta av systrarna Lisa och Monica Eisenman. Deras böcker är en estetisk njutning. Otroligt vackra och inspirerande bilder. Givetvis har jag även deras Vinterns söta, med recept på pepparkakor och annat gott.


Chokladmazarinerna ska jag bjuda på nästa lördag när vi firar två födelsedagsbarn i kolonin. Receptet kommer här så småningom. Tills dess kan ni spana in filmklippet där syrrorna lagar lemonad. http://www.youtube.com/watch?v=5i3VxximcxU&feature=player_embedded

Ha en skön fredag!!!

2 kommentarer:

  1. Sommarens söta har jag med, men det var länge sedan jag gjorde något ur den - tack för att du påminde mig!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den härlig! Det räcker nästan att titta på bilderna och ta en kopp kaffe till, haha!

    SvaraRadera