onsdag 8 juni 2011

Köp och sälj

Sedan ett par år är jag flitig besökare på nät-sajten Tradera. Jag gillar idén med att sälja det man inte längre behöver eller vill ha. Man gör miljön en tjänst genom att återanvända gamla grejer också. Mitt senaste köp är en födelsedagspresent och därför kan jag inte berätta vad det är. Det kan ju hända att mottagaren läser detta, och då är överraskningen förstörd...

Sajten är en auktionssajt vilket betyder att du budar på en vara och ser om du till slut har högsta budet. Du kan gå in och bjuda över, om någon gått över ditt senaste bud. Spännande värre!

För ett par år sedan köpte jag ofta fina pappersark till min scrapbooking, alltså papperspyssel i form av kort och fotoalbum. Man kan verkligen fynda papper på Tradera - det är jättedyrt att köpa i de särskilda scrapbookingaffärerna i sta´n. Ett enda mönstrat ark kan kosta allt mellan tio och tjugofem kronor, beroende på hur välarbetat det är. På Tradera kan du ofta köpa en hel bunt papper för samma pris.

Andra fynd man kan göra är saker till hemmet. Diskstället som jag bloggade om för ett tag sedan köptes t.ex. på Tradera. Jag betalade lite över tvåhundra för detta plus frakt. Bra pris om man betänker att det är ett ställ från det glada sextiotalet, som kostar betydligt mer hos antikhandlare.

Kläder är också billigt att köpa på det här sättet. Man kan göra fina vintage-fynd eller bara köpa superbilliga plagg från H&M och andra klädkedjor utan större kvalitét. Roligt att få mycket för pengarna.


Blomtavlorna i stugans kök är också köpta på Tradera. Ja, inte ramarna, men bilderna. Visst hade jag kunnat leta efter en gammal Flora i begagnade boklådor eller affärer, men ibland är det så smidigt att bara köpa och få det hemskickat. Hittills har jag aldrig blivit lurad, vare sig jag köpt smycken, papper eller något annat. Så gå in på www.tradera.se och låt dig förföras av allt roligt och billigt du kan köpa. Tänk på att du inte alltid vinner kampen om en vara men detta är en del av tjusningen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar