måndag 27 juni 2011

Kvällstrött men inte sömnig

Jag måste gå och lägga mig om kvällarna fast jag inte vill. Imorgon hoppas jag orka upp och sticka till simhallen innan jobbet. Om man ska orka upp före sex måste man också sova i tid, så mycket kan jag räkna ut.




Stugan i kvällssolen (foto: J. Eckebrant)
   Jag är hemma i väster ett par dagar nu, innan fina stora F åker till England för att jobba över sommaren. Jag kommer så klart att längta efter henne, men som väl är har jag mycket att göra på semestern och så finns ju goaste lilla B hemma fortfarande. Det är tur, det!

J har semester den här veckan och är i stugan och målar verandan i grått och vitt. Han tycker inte att det blir så fint, men jag är säker på att han ändrar sig när vi fixat till nya gardiner, trasmatta och lite annat i fina färger. Är det någon som har en bra idé om vilka accentfärger vi ska välja? Köket är grönt och vitt, vardagsrummet grått och vitt. Jag avskyr blått och kan inte tänka mig rosa, allt annat är tänkbart. Min fundering är att kanske sy gardiner i mönstrat i glada färger, t.ex. rött, orange, gult och grönt och sedan köpa en tras- eller plastmatta i samma färger. Kan det vara något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar