onsdag 25 januari 2012

Ny variant på te-påse-förvaring!

I dag fick jag bilder av en av mina läsare. Hon hade också gjort te-påsar fast lagt dem i en fin burk, istället för en cellofanpåse som jag. Hon hade gjort påsarnas pappers-tags med temat "trav" eftersom mottagaren gillar just trav. På lapparna står "V som i vinnare", "H som i Harry Boy" osv. Detta är ju en kul idé kan jag tycka - man kan ju ha olika teman, vilka som helst. Hundtema eller kaktema eller påsktema eller... Listan kan göras lång.
Påsarna har lagts i burken...
...som sedan fått ett fint papperslock!


Spana in finaste tjejerna på musmattan till höger - lilla B och stora F!

Från samma läsare fick jag ett vackert namnsdagskort igår, på Erika-dagen. Kortet är så fint och så välarbetat med två av mina favoritfärger - grönt och brunt. Se själva hur finurligt papperet har öppnats för att bilden ska "titta fram" och samma sak med spetsen.
Embossat, klippt och fixat!

Lägg märke till de fina nitarna och nålen genom pappersfliken!

8 kommentarer:

  1. Åhhh fint : ) kramis Sofia ps. rea på bloppisen hi hi ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhm, men jag är för tjock för dina kläder tyvärr! Kram!

      Radera
  2. Jättefina alster. För en ovetande, vad är embossat?
    Kram, S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är när man sätter lim på ett papper och sedan glitter på ungefär. Sen när man värmer på det "höjer sig" liksom det embossade. Typ. Ungefär. Puss!

      Radera
  3. Theburken var jättefin tycker Gösta och Margita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var den superduperfin! Kram! Kul att se er här! Välkomna tillbaka!

      Radera
  4. En
    fösenad namnsdagshälsning
    Kram Mary

    SvaraRadera