onsdag 18 januari 2012

Värmande dryck i en frusen tid

I senaste numret av COOPs medlemstidning hittade jag ett recept på varm dryck i min smak. Som en god hjälp på traven att hitta formen och boosta sin egen kropp kan man tillaga denna enkla men nyttiga (nåja honung är sött men nyttigt) dryck.

Koka upp 1,5 liter vatten. Tillsätt 1/2 skivad citron, 2 msk färsk skivad ingefära, 2 kanelstänger och 6 msk honung. Låt sjuda i 10 minuter. Klart!

Vad dricker ni för att hålla er varma i vinterkylan?





Bilden och receptet är hämtade från http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/v/varm-citrondryck-med-ingefaera-och-kanel/

3 kommentarer:

  1. Den drycken VET jag att jag skulle avguda! Måste pröva! Puss!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har testat en egen variant idag. Eftersom jag inte hade färsk ingefära tog jag vanlig malen istället, ganska rejält. Det blev supergott och det kändes som en febertopp. Vet inte om det är bra mot förkylningar men jag känner mig betydligt friskare ikväll:)

    Tack för din kommentar hos mig. Jag hör gärna av mig via din mail istället.
    kram!

    SvaraRadera