söndag 20 december 2015

Lucka tjugo i 2015 års bloggkalender Stress och bloggkärlek

Jag undrar hur många som har stressat omkring som galningar den här helgen? Julfixat, städat, trixat? Jag och min sambo är mycket olika där. Medan jag kan njuta av en helg då jag städar, lagar mat och pysslar ser han detsamma som i dete närmaste ett straffarbete. Hans ide om en skön helg är att göra så lite som möjligt. Ja, han går gärna på stan, går ut och äter middag eller träffar våra vänner och så. Men det där med hemmafix är inte hans grej.

Nåja, nu lider det mot jul och jag tycker att det känns skönt. Imorgon kommer min fina mamma hit och ska fira med oss. Båda mina fina tjejer har det bra och har ett och annat att glädja sig åt i livet. Det värmer mitt hjärta mer än någonting annat.

Dagens lilla tips blir en länk till en fantastisk blogg. Mårtenssons kök. Vill ni laga god sill eller annan julmat så gå in på deras sida. Den sill som ni inte hittar där är inte värd namnet. Själv ska jag köpa senapssill snart och mamma tar med sin Brantevikssill. Och en ål. Ja, jag vet att man inte ska äta det men nu råkar det vara det absolut godaste jag vet, så tomten förlåter mig nog. Kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar