onsdag 3 augusti 2011

Blodet droppar...

Det här är stora stenen i kossehagen i Nättraby, från vilken jag fick min lillebror att hoppa när han var så där fem år eller så. Han slog huvudet i en annan liten sten och blodvite uppstod omgående. Jag blev helt förstörd vill jag minnas och enligt min bror bar jag honom hela vägen hem på min rygg. Jag kan inte minnas att mamma blev arg; jag minns bara allt det röda blodet.

Har ni några såna starka minnen från när ni var små? Något ni gjorde som ni ångrar eller kände er skyldiga till?

4 kommentarer:

  1. Nej jag var en ängel och gjorde aldrig nåt mot mina syskon ;)) Men min bror har visst ett ärr i ögonbrynet från en nappflaska..
    Det värsta jag kommer ihåg gjorde faktiskt dom mot mig, jag blev lurad att stoppa handen i en hink med aska som var nyuttagen från öppna spisen, inte så mysigt Så dåligt samvete dom hade!

    SvaraRadera
  2. Kan nästan gissa vem som skrivit detta...

    SvaraRadera
  3. Oooops glömde skriva namn :O
    Gisela

    SvaraRadera
  4. Aha! Jag trodde det var någon annan, haha! Kram!

    SvaraRadera