tisdag 9 augusti 2011

Rea-räven och pysslaren

Augusti är den farligaste månaden för mig, när det gäller shopping. Allt är så fruktansvärt billigt att det är svårt att låta bli att köpa! Halva rea-priset på allt. 70 % på ordinarie pris! Chock-rea! Jag älskar det!

J räknar alltid ut hur mycket han har "sparat", när han köper ett par skor för 900 kronor. "Ja, för de kostade ju faktiskt 1800 från början..." Det finns många argument för att shoppa.

Jag fyndade några småsaker på Balders hage i veckan som gick. Jag har länge spanat på en liten söt bok i papper och tyg, men inte tyckt mig behöva. När den såldes för halva priset tyckte jag genast att jag behövde den.


Sidorna i boken är ganska tunna i brunt papper. Jag tänkte att den kanske kunde bli en liten kokbok eller presentbok till någon. Några förslag från er läsare?

Jag köpte också söta sidenband på rulle, vilket vanligtvis är ganska dyrt. 19 kronor för fem meter är väl ett bra pris?

Sidenband är bra att ha när man pysslar med scrapbooking eller presentinslagning. Jag scrappar gärna men har haft ett uppehåll en tid. Det blir ett uppslag i mitt fotoalbum ibland men inte så ofta som jag skulle önska. Jag tänkte be stora F eller lilla B att fota mina scrapbookingalster och lägga ut bilder på dem här. Är det någon som tycker att det skulle vara kul att se sådana bilder? Det kan ju vara tips för er som gillar att pyssla, kanske?

3 kommentarer:

  1. Vilken söööööööt liten bok!!!! Perfekt gåva men också rolig att ha för egen del! Och varför inte ha den till dina egna gäster att fylla i, gärna EFTER en fin middag då vin serverats, förstå vad mycket roligt det kommer att stå i den då som du kan skratta åt i gungstolen på gamla dagar, haha. Allvarligt!! :) Jaaa, jag vill gärna se ditt pyssel, har inte provat själv men tycker det är jättefint!!!

    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Liknande bok tittade jag på till Dig,den fanns i en butik i Mariefred,Men jag tänkte,Erika tycker nog den är för söt,vad fel jag hade.
    inger

    SvaraRadera
  3. Den ÄR lite för söt. Men jag gillar den ändå, haha! Rätt tänkt där, Inger.

    Och Aka, jag ska be döttrarna fota mina scrapbookingalster, så får vi se vad du tycker. Kram!

    SvaraRadera