onsdag 10 augusti 2011

Kaffeapparaten, den är bra!

Äntligen, äntligen, äntligen - har jag köpt en espressomaskin!!! Som jag har funderat på detta. I åratal faktiskt. I maj var jag hos finaste Nina i Stockholm och hon hade precis köpt en Nespresso med sådana där kapslar som man stoppar i, och vips kommer en kopp med det godaste kaffe direkt i koppen. Snygg design på maskinen dessutom!

Igår var jag och köpte badkar och toastol till mitt badrum (gulp!) och J ville absolut gå in i butiken Hemma, eftersom de hade halva priset på allt. Jag gick motvilligt in efter att just ha spenderat tiotusen kronor på badrumsvaror. Först fyndade jag en plattång för 100 kronor. Sedan råkade jag hitta den där espressomaskinen som jag så länge velat ha. Samma som Ninas men med tillhörande mjölkskummare. Spana in här:

Vad tycks? Visst är den snygg!?
Kapslarna är snygga, de också. Man beställer kaffe på nätet och det levereras hem. Smidigt och bra på alla sätt. Man väljer själv vilken kaffesort man vill ha - till espresso eller latte. Eller som jag gjorde imorse - en cappuccino av Livanto.












Livanto är en rund och välbalanserad Espresso med en rostad karamelliserad ton.

Ursprung:

Denna blandning består av de allra ädlaste Arabicabönorna från Central- och
Sydamerika, t.ex. Costa Rica och Colombia, som behandlats enligt traditionella
metoder för att bevara deras typiska mältade och fruktiga profiler.

En medelkraftig rostning förstärker de mältade inslagen, medan de fruktiga
tonerna utvecklas mot en karamellik, komplex och utsökt smak.
Källa: http://www.nespresso.com/#/se/se/
coffee_nespresso/grands_crus/espresso_livanto

Det finns till och med koffeinfritt kaffe.
Min lycka är gjord!

4 kommentarer:

  1. Oj vad du shoppat :) Så kul och fina gissar jag!! Kaffeapparaten är ju bara sååå himla lyxig!!! Jag har aldrig lärt mig att dricka kaffe (tar the istället) men en sådan superfin apparat skulle gäääärna få pryda min köksbänk här hemma :))))

    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den ursnygg! Jag har aldrig lärt mig att dricka te, haha! Bara om jag är förkyld... Kramar!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag är också supersugen på just en sådan du köpt!!! Rapportera regelbundet om den och kaffesmaken, så att jag vet om du är nöjd :-)

    SvaraRadera
  4. Jag lovar! Hittills har jag provat tre olika varianter, varav en koffeinfri. Perfekt för mig som har svårt att dricka kaffe på kvällen om jag vill sova på natten...

    Rapporter kommer.

    SvaraRadera