tisdag 30 augusti 2011

Höstnytt!

När hösten är på väg, så där runt min mammas födelsedag (som är i dag - hurra för mamsen!), blir jag sugen på att inreda på nytt hemma i lägenheten. Byta ut kuddarna mot några nya, köpa en ny och fin vas i en annan färg... Men det blir sällan så. Jag köper lite nytt, men oftast i samma färger som förut - svart, grått och beige. De gamla sakerna får byta plats och känns lite nygamla i ett nytt sammanhang. Det är roligt att köpa nytt, men samtidigt galet i vår värld av överkonsumtion. Jag känner mig kluven där...

Nu när badrummet snart är klart (till helgen), så är det dags att piffa till resten av lägenheten. Jag köper som sagt inte så mycket nytt, men någon liten pryl brukar alltid slinka in. Det finns många fina butiker att shoppa i; både fysiska och nätbutiker. En favorit är Alvas hus, belägen på Konstapelsgatan i centrala Karlskrona. Man kan också välja att handla i nätbutiken www.alvashus.se om man bor långt ifrån staden på vattnet. Jag ör ju "hemma" ibland och brukar passa på att titta in i butiken.
Den här lampan finns att köpa där, tex. Kostar 495 kr och har klädd sladd för att få det där lite gammaldags utseendet. Väldigt fin, tycker jag. Den skulle passa bra i stugan...

Lägg till bildtext
Se'n är det ju bekant att jag går igång på förvaring! Jag älskar lådor med fack. Det är så fint att lägga småsaker i dem - band, kort, knappar eller sygrejor.

Bilderna är lånade från www.alvashus.se

Om ni har tillfälle att besöka butiken så gör det!


3 kommentarer:

  1. Såå fina saker det finns... Ett sådant stort X som finns på ena bilden kommer snart att pryda mitt hem :) Du som älskar fina grejer, har du varit på Piah interiör på skånegatan? Superhärlig affär!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  2. Nä, där har jag inte varit. Jag gör en anteckning om detta. Tack! Är du hemma nu förresten? Brun som ett troll? Hoppas att ni har haft det underbart! Kram och hälsa fina mamsen!

    SvaraRadera
  3. Jepp, hemma igen! Skönt att komma hem men samtidigt längtar jag tillbaka! Vi har haft det helt underbart.. Mamma hälsar tillbaka! Kram

    SvaraRadera