söndag 7 augusti 2011

Piffigheter

Jag tycker att något av det svåraste som finns är att sätta upp håret snyggt. Alltid blir det den där urtråkiga hästsvansen eller möjligen en knut. "Alla" andra med långt hår gör så snygga uppsättningar jämt - varför kan inte jag??? Lilla B är familjens piffare och gör jämt de mest stilfulla hårkreationer och make-uper. Hon brukar hjälpa mig när jag ber henne, och så här snyggt satte hon upp mitt hår när jag fick en hastig inbjudan till våra underbara kolonigrannar en kväll. I stugan har jag inte mycket att ta till om det blir fest, men lilla B trollade med knäna...
Någon av er läsare som har tips på roliga frisyrer om man har lite halvlångt hår?

4 kommentarer:

  1. Vad skall det bli av den tösen som kan så mycket?????
    Farmor

    SvaraRadera
  2. Ja, den flickan kan mycket mer än hon själv förstår. Superduktig!

    SvaraRadera
  3. åh vad fint, vad duktig B är! Jag tycker kockan som är med på Sommarkväll alltid har så fina uppsättningar, lite på sniskan så där! Gisela

    SvaraRadera
  4. Då måste jag spana in det programmet! Tack för tipset!

    SvaraRadera