söndag 7 augusti 2011

Nya soffan

Nu börjar verandan ta form. J har slitit med skrapning och målning, medan jag diskat och gjort saker som inte syns... Golvet är målat för tredje gången och soffan är ihopskruvad. Gardinerna ligger och väntar på att bli upphängda, bara jag får tid och ork att putsa fönstren först.

Soffan är egentligen en trädgårdssoffa, men vad gör det? Vi köpte den på Jysk på rea, för endast 775 kr. Billigt tyckte vi.

Under soffan står flätade förvaringskorgar från Åhléns. Med halva reapriset betalade vi 135 kr för alla fyra. Det känns prisvärt. I dessa ska vi förvara allt så´nt där som har en tendens att ligga lite varstans annars. Nu återstår att hänga upp lampan från Village. Frågan är bara om den blir för stor? Egentligen ville jag ha en fotogenlampa...

Här jag hängt upp lampan i köket på försök. Det ska vara ett blockljus eller värmeljus i hållaren inuti, så egentligen är det väl en ljuslykta. Vad tror ni om den? Jag tror att den blir fin till gardinerna...

3 kommentarer:

  1. Tack snälla! Du är välkommen dit snart, så att vi kan inviga och dricka kaffe sittande i soffan!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin soffa, passade perfekt där!!! Och vilka fyndpriser du gjort!!! Blev fint med korgarna under! Den där ljuslyktan såg jag i ett inredningsreportage för ett tag sedan och blev sååå sugen på en likadan. Den hängde över en vedspis! Så fin!!!

    Ps. vilken supertjusig håruppsättning i förra inlägget!!!!

    Stooooooor söndagskramiz aka

    SvaraRadera